Spis treści
02. Ebook

"Człowieka Nie można nauczyć,dopóki On sam nie zdoła siebie Odkryć, a tym Kimś kto pomaga mu Dotrzeć właśnie do tej Nieodkrytej Granicy jest ktoś taki jak Trener"

 

 

Bogumiła Reczek

1,2

CZY ETYKA SIĘ OPŁACA?

Zapamiętaj, że z niezadowolonego klienta możesz uczynić takiego, który może wiele dobrego o Twojej firmie opowiedzieć swoim znajomym.

Przyjmijmy założenie, że pracujesz w Dziale Obsługi Klienta i niezadowolony interesant składa reklamację na zakupione drzwi. Co zrobisz? Proponuję, uwzględnij jego sugestie. Nie stawiaj oporu, chyba, że widzisz autentyczny dowód wyłudzenia. W końcu przyjęcie reklamowanego towaru może stanowić podstawę do nowego przyjrzenia się ofercie. Być może nadarzy się okazja do sprzedaży jeszcze jakiegoś dodatku do drzwi, np. klamki po obniżonej cenie. A może warto obniżyć cenę, a za udzielony upust pozwolić klientowi wybrać coś z wachlarza Twoich produktów.

Wspólne wybieranie produktu będzie sprzyjało powstaniu więzi.

Pielęgnowane więzi nie zanikają, a zadowolony klient opowie innym potencjalnym nabywcom o Twojej firmie i Tobie. Jeśli nawet zdarzy Ci się wprowadzić klienta w błąd, nie bój się użyć słowa "przepraszam". Wypowiedzenie tego magicznego słowa nic nie kosztuje, a jednocześne łagodzi niepotrzebne napięcie i nieporozumienia.

Pozytywne załatwienie sprawy to pozytywne emocje u klienta, a negatywne emocje to pozostawiony niesmak.

Pamiętaj że o wiele łatwiej stracić w oczach klienta niż zyskać.

Moja rada jest jedna: bądź wiarygodny, słowny i solidny. Bądź świadomy tego co robisz i rób to w sposób odpowiedzialny. Trzymaj się zasad i nie pozbywaj się ich nawet w trudnych okolicznościach. Czasem lepiej przełknąć gorzką prawdę, niż wypić wiadro trucizny. Twoja prawdziwość to twoja siła biznesowa.

1,2

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.


Copyright 2005-2014© Wszelkie prawa zastrzeżone.