Spis treści
02. Ebook

"Człowieka Nie można nauczyć,dopóki On sam nie zdoła siebie Odkryć, a tym Kimś kto pomaga mu Dotrzeć właśnie do tej Nieodkrytej Granicy jest ktoś taki jak Trener"

 

 

Bogumiła Reczek

1,2

CENA ATRAKCYJNOŚCI FIZYCZNEJ NA RYNKU PRACY

Mogę pokusić się o stwierdzenie, że pojmowanie pojęcia atrakcyjność fizyczna przez ludzki umysł sprowadza się do kilku kwestii:

•  ubioru

•  komunikacji

•  sekspailu

Ubiór pracowniczy zdeterminowany jest wykonywaniem zawodu. Sprzedawca w sklepie nie musi nosić garsonki, a dyrektor biura nie założy dresów. Inna kwestią jest długość spódnicy, czy głębokość dekoltu. Takie zagadnienia niekiedy regulują regulaminy firmowe, w których istnieją zapisy o dopuszczalnej długości spódnic. Rozwiązanie to jest całkiem rozsądne, zwłaszcza, że przy skąpym odzieniu pań, męskie myśli i rozważania w pracy nie koniecznie dotyczą pracy.

Komunikacja niewerbalna może być tak samo atrakcyjna jak werbalna. Właściwe gesty, ruchy, mimika, uśmiech, uścisk, kontakt wzrokowy mogą zdziałać cuda. Odnośni się to zarówno do kobiet jak i mężczyzn. Paniom z uśmiechem pełnym białych zębów łatwiej nakłonić rozmówcę do podjęcia decyzji, zwłaszcza jeśli to płeć przeciwna. Ta zasada działa na zasadzie odwrotności płci.

I nie twierdzę, że głównym argumentem przemawiającym do rozmówcy jest uśmiech pani pełen białych zębów, czy długich trzepoczących rzęs.

Czym jest seksapil? Jak to jest, że jedni go po prostu mają, a inni nie. Zasadniczo pojęcie seksapilu wywodzi się z różnic płci i wzajemnie odmiennego postrzegania. A te wynikają z uwarunkowań genetycznych i historycznych. Od zarania dziejów mężczyzna walczył w lasach o zdobycie dziczyzny, gdzie potrzebna była mu siła i tężyzna fizyczna. Kobieta tworzyła ciepło i klimat ognisko domowego. Zajmowała się domem i dziećmi, a do tego przydatne jej było delikatne oblicze i "ciepła" powierzchowność. Dlatego atrakcyjna blondynka z dużym biustem ma większe szanse przyciągnąć klientów do firmy, niż zniechęcić (o ile w ogóle kogoś zniechęci)! A przystojnym panom łatwiej jest "przehandlować" usługę. Takie różnice w wyglądzie wydają się nieodwracalnym eksperymentem losu ludzkiego.

Czy atrakcyjność fizyczna jest przepustką do kariery? Jeśli wybór nowo rekrutowanego pracownika należy od mężczyzny to świadomie wybierze ładniejszą kobietę. Męskiej części świata piękno daje poczucie dowartościowania. Otaczając się na trwałe wdziękami mężczyźni zapewniają sobie lepsze samopoczucie.

Z drugiej strony sama atrakcyjność fizyczna nie dystansuje się od życia zawodowego, wręcz przeciwnie jest wykorzystywana zawodowo. Modelka zarabia na swojej powierzchowności.

Inaczej będzie ze sprzątaczką. Aczkolwiek zmysły ludzkie akceptują w pierwszej kolejność piękno, dopiero potem brzydotę. O ile w ogóle można mówić o akceptacji brzydoty, będzie to raczej tolerancja.

Korzystny wygląd odgrywa decydującą rolę o sposobie postrzegania i myślenia o człowieku. Atrakcyjność fizyczna wiąże się nierozerwalnie z prawem do przyciągania oka ludzkiego. Atrakcyjność fizyczna to wizualizacja i estetyka ciała ludzkiego.

Wygląd zewnętrzny jest ważny w zasadzie dla wszystkich.

Choć myślę, że ta część człowieczeństwa, która uważa, że wygląd fizyczny jest nieważny, po prostu nie umie się do tego przyznać. Większość osób uważa, że zadbana sylwetka decyduje o powodzeniu w życiu, w takim samym stopniu osobistym jak i zawodowym. Interesująca prezencja jest dobra dla wszystkich, ale zapewne bardziej korzystają z niej kobiety. W końcu to one częściej chodzą do solarium, kosmetyczki, manicurzystki, fryzjerki, salonów piękność, czy na aerobik. Panowie uwielbiają siłownie.

Być może kobiety próbują fascynować swoim wyglądem, gdyż ich wyjściowa pozycja zawodowa jest słabsza niż mężczyzn.

1,2

W razie jakichkolwiek pytań proszę o kontakt.


Copyright 2005-2014© Wszelkie prawa zastrzeżone.